Jdi na obsah Jdi na menu
 


Cizrna

7. 11. 2010

tunis-jidlo-cizrna.jpgO cizrně …

Cizrna (římský hrách) je luštěnina, která je oblíbená především na blízkém a středním Východě. Dnes se pěstuje po celém světě. Má velký obsah bílkovin, minerálních látek jako železo, vápník, hořčík, draslík a obsahuje vlákninu a zdravé tuky. Je dobře stravitelná.
V čínské medicíně je spojena s prvkem Země a posiluje tedy žaludek a slezinu. 
 
Cizrnová pomazánka neboli HUMMUS
Potřebujeme: cizrnu, tahini, římský kmín mletý ( kumino), olivový olej, stroužek česneku (makrobiotici bez česneku), miso, olivový olej, citron.pb-bioharmonie-cizrna.jpg
Příprava:
hrnek cizrny namočíme na 12 hodin. V mezičase proplachujeme a vodu měníme.
Vaříme v tlakovém hrnci 45 min s 2 hrnky vody.
Cizrnu mixujeme ještě teplou s trochou vody, která zůstala v hrnci.
Přidáme - 1 lžičku miso, ¼  lžičky kumina, 2 polévkové lžíce tahini, sůl a vše rozmixujeme s cizrnou. Zakápneme citronem.
Můžeme posypat čerstvým nasekaným koriandrem nebo petrželkou a pokapat olivovým olejem.