Jdi na obsah Jdi na menu
 


MISO

28. 11. 2010

miso.jpgMISO

Miso je fermentovaná pasta ze sojovách bobů, rýže nebo ječmene. Svůj původ má ve velmi dávných dobách. Lidé v Číně i v Japonsku jedí miso tisíce let. Ve starém Japonsku bylo považováno za léčivé. Legenda praví, že je darem Bohyně Kuma.  Nejčastěji se používají tři druhy misa.

1)      Ječmenné – mugi miso (ječmen, sojové boby, sůl a voda)

2)      Sójové - hatcho miso, zraje 2-3 roky (sojové boby, sůl a voda). Obsahuje nejvíce enzymů.

3)      Rýžové – genmai miso(rýže, sojové boby sůl a voda)                                                                              

Rýžové miso je více jinové, mugi miso více jangové. Ke každodennímu použití je dle pravidel makrobiotiky vhodnější miso ječmenné. Pokud jste konzumenti živočišné stravy, je vhodnější rýžové miso. 

Účinky:

Zásadotvorná potravina. Vyrovnává PH žaludku a střev.

Zdroj proteinů. Vyvážené množství všech aminokyselin, zvláště v ječmenném a rýžovém misu.

Miso obsahuje vyrovnané množství vysoce kvalitního tuku.

Dále obsahuje vápník, železo, draslík a hořčík.

Napomáhá rozpouštění cholesterolu v krvi a udržuje cévy v pružném stavu (prevence arteriosklerózy a vysokého tlaku krve).

Nemoci z ozáření. Váže na sebe radioaktivní látky, které pak vyloučí tlustým střevem. Vhodné při CT, rentgenech, sono nebo ozařování.

A jiné…

Použití:

My používáme miso do polévek a omáček jako maggi (strašná to tekutina). Rády si dáváme tradiční ranní miso polévku a tím otevřeme zdravý a slunečný den. Já mám ráda i miso na chleba neboť jsem byla v Austrálii milovnicí Vegemite!!! (drožďová pasta plná Béček, kterou jedí jen děti a šílenci, vypadající stejně jako miso).

 Cituji:

Fyziologicky vzato, živočišné proteiny přetěžují ledviny. Hnití živočišných potravin ve střevech vytváří toxické odpadní produkty, které poškozují srdce, tepny a nervový systém. Živočišné proteiny také způsobují alergie a acidózu… Miso pomáhá neutralizovat zahnívání způsobené živočišnými proteiny.

Dr. Šinčiró Akizuki